Kokonaisvaltainen hyvinvointi

Olen kiitollinen tänään

Olen kiitollinen tänään Minna Karvinen

Tämä päivä on juuri hyvä päivä olla kiitollinen. Olen kiitollinen tänään.

Olen kiitollinen, että uskalsin oivaltaa omat vahvuuteni. Tiedostan ne nyt paremmin ja käännän vahvuudet itseni tukemiseen. Olen kiitollinen, että opin kuuntelemaan itseäni.

Olen kiitollinen oivalluksista, matkani varrelle tulleista valinnoista, rohkeudesta ottaa omia askeleita kohti tuntematonta. Olen epävarma, haavoittuva, herkkä. En anna kuitenkaan matkani pysähtyä epäonnistumisiin. Uskon mahdollisuuksiin ja olen niistä kiitollinen. Otin valttikortikseni kiitollisuuden ja rohkeuden päästää irti siitä, mikä ei vie eteenpäin. Päästää irti ajatuksista, asioista ja ihmisistä. Valitsen matkaani hyviä asioita, jotka vievät minua eteenpäin ja muistan kiittää ajatuksissani. Opin kiitollisuutta. Olen kiitollinen tänään.

Kiitollisuus edistää hyvinvointia

Kiitollisuudella on vahva myönteinen merkitys hyvinvointiin ja onnellisuuteen. Kiitollisuus on määritelty positiiviseksi tunnetilaksi. Voit kääntää mielesi pois miettimästä asioita, joita sinulla ei vielä ole, pois saavuttamattomista tavoitteista ja uhkakuvista. Keskity tähän hetkeen ja uskalla nostaa katseesi tulossa oleviin hyviin asioihin. Usko niiden toteutumiseen jo tänään.

Harjoittele kiitollisuutta

 Kokeile kirjoittaa kiitollisuuspäiväkirjaa. Listaa, mistä olet kiitollinen tänään.

Sano kiitollisuuden aiheet illalla ennen nukkumaan menoa ääneen omassa mielessäsi. Pysähdy päivän aikana hetkeksi. Hengitä pari kertaa syvään ja sano: “Kiitos”.  Vahvista ja valele itseäsi tuolla pienellä sanalla.

Olen kiitollinen tänään
Valitse oma voimavärisi ja ota kuvia asioista, joista olet kiitollinen.

Harjoita kiitollisuutta sinulle parhaiten sopivalla tavalla:

  • Anna kiitollisuuden näkyä väreinä, valitse oma voimavärisi. Ota voimaväri käyttöön ympärillesi pieninä läiskinä siellä täällä. 
  • Ota kuvia asioista, joista olet kiitollinen. Laita kuvat näkyville.
  • Kirjoita onnistumisten päiväkirjaa. Kirjoita omia onnistumisiasi vaikka kalenterisi sivuille muistiin.
  • Laita “Hyvä minä” -tarra puhelimen taustalle
  • Kirjoita itsellesi tsemppikortti kuin kirjoittaisit parhaimmalle ystävällesi.
  • Osta kukkia ja kiitä itseäsi. 
  • Nouse ylös, kun kaadut.
  • Samu Haberin sanoin: “Etsi sinulle sopiva voimabiisi.”

Motivoi itseäsi

Mieti, mikä innostaa ja motivoi sinua tavoittelemaan unelmia. Suuntaamaan kohti tulevaa. Näe enemmän mahdollisuuksia kuin esteitä. Kiitä näistä runsaista mahdollisuuksista, joita sinulla on edessäsi. Tee itsellesi oma toimintasuunnitelma. Katso rohkeasti aikaisempia kokemuksiasi. Olet selvinnyt niistä. Olethan tässä nyt. Sinussa on voimaa ja mahdollisuus.

Kiitollisuus on vahva tunne mahdollisuuksien läsnäolosta” -Minna

Kiitollisuudella, Minna  

Blogin kirjoittaja Minna Karvinen on varhaiskasvatuksen ammattilainen, IhanaElo®-hyvinvointiohjaaja, Metsämieli-vetäjä ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolesta puhuja.

Piditkö lukemastasi? Klikkaa nappia ja jaa se ystävillesi.

One thought on “Olen kiitollinen tänään

  1. Kiitos ihanista ajatuksistasi. Olen itsekin oppinut kiittämään asioista elämässäni, mutta yleensä positiivisista asioista. Vielä täytyy oppia kiittämään myös negatiivisista asioista. Sitä täytyy opetella.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *